Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Her kan du læse de salgs- og leveringsbetingelser, der gælder, når du handler hos VVS-Shoppen.dk.

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer fra VVS-Shoppen.dk, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem køber og VVS-Shoppen.dk.

VVS-Shoppen.dk forhandler kun til kunder bosat i Danmark, og er derfor kun gældende inden for Danmarks grænser (undtagen Grønland og Færøerne).


Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på vvs-shoppen.dk. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.


Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på VVS-Shoppen.dk skal du igennem 5 trin.

  1. Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger
  3. Vælg forsendelses/betalingsmåde
  4. Godkend vores forretningsbetingelser
  5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

1. Betaling:

Hos VVS-Shoppen.dk kan du betale på flere forskellige måder (se nedenfor). Uanset betalingsmetode, så er der ingen gebyrer forbundet med betalingen.

- Dankort, Visa/Dankort

- Dansk udstedt MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron

- Udenlandsk udstedt MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron

- MobilePay

- Bankoverførsel

Beløbet hæves først fra dit kort, når varerne sendes fra vores lager eller vores leverandørs lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, som du har godkendt ved købet.

Er du en offentlig institution/virksomhed, så kan du betale med EAN nummer. Vi skal blot kontaktes pr. mail eller telefon med navn på institutionen, gyldigt EAN-nummer samt hvilke varer der ønskes afsendt. 

 

2. Priser:

Alle priser på VVS-Shoppen.dk angives inklusive moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

På VVS-Shoppen.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Når du handler med VVS-Shoppen.dk indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på "Min Side" (er i toppen af siden) eller sende den mail til [email protected].

Der tages forbehold for prisstigninger, prisfejl, valutaændringer, afgiftsændringer, udsolgte varer, udgåede varer, force majeure og trykfejl.

 

3. Levering:

Dine varer sendes med fragtmand, GLS eller PostDanmark direkte til dig. Hvis det ikke er muligt at levere varerne til dig, vil enten PostDanmark eller fragtmanden efterlade oplysninger om, hvor du kan afhente varen.

Ved alle varer i butikken er den estimerede leveringstid anført. Den forventede leveringstid er derfor ikke det samme som et garanteret leveringstidspunkt.

VVS-Shoppen.dk kan ikke gøres ansvarlig for nogen form for ekstraomkostninger, der er blevet påført vores kunder på grund af forsinkelser/afvigelser fra det angivne leveringstidspunkt eller ved produktfejl og mangler, med mindre andet følger af dansk lovgivnings ufravigelige regler.

Ofte bliver en ordre med flere ordrelinjer leveret af flere omgange, alt efter om ordren indeholder lagervarer eller skaffevarer. Du betaler dog kun fragtgebyr én gang.

Varer, der leveres med fragtmand, leveres til første dør i stueetagen. Tunge eller uhåndterlige leverancer leveres til indkørsel eller hoveddør.

Du kan ikke skrive på ordren, hvilken dag eller tidspunkt du ønsker varen leveret. Vi vil gerne forsøge at få leveringstidspunktet til at passe med dine ønsker, men da det ikke er os selv, der kører varerne ud, kan vi ikke garantere et bestemt leveringstidspunkt. Men vi forsøger gerne.

OBS: Hvis du skriver til os, at din ordre må stilles på adressen, så er det på dit eget ansvar.

Det er ikke alle fragtfirmaer, der vil stille ordren på adressen. Men vi giver i alle tilfælde beskeden videre til fragtmanden/Postdanmark.

Varer fra producenterne Blanco og Lavabo leveres altid til nærmeste GLS-pakkeshop. Dog leveres større leverancer (såsom gulvstående toiletter) direkte til dig.

VVS-Shoppen.dk anbefaler altid, at der er en person på adressen, der kan kvittere for modtagelsen. Derfor kan det være en god idé at få sendt varen til din arbejdsplads.

Da de fleste af vores ordrer bliver sendt til dig direkte fra vores leverandører eller producenter, sker der desværre nogle gange fejlleveringer, fragtskader og lignende. Men hvis du oplever dette, så sidder vi klar til at hjælpe dig hurtigst muligt, så du kan få de varer, du har bestilt. Læs derfor nedenstående punkter igennem. Er uheldet ude, og du følger disse punkter, kan vi afhjælpe fejlen med det samme. Alt sammen så du i den sidste ende forbliver tilfreds med at handle hos VVS-Shoppen.dk.

 

3.1 Modtagelse af varer / fejllevering af varer:

OBS: Når du modtager en vare, bedes du straks kontrollere, at varen er intakt og ikke har lidt overlast i forbindelse med transporten. (Helst inden 5 dage). Vi råder til aldrig at kvittere, før du har gennemset hele leverancen.

OBS: Du skal også kontrollere, at det, du får leveret, stemmer overens til varerne på den medlagte følgeseddel. Husk, at du kan få din ordre leveret over flere gange, og det er derfor følgesedlen, du skal tjekke. Såfremt det leverede ikke passer med følgesedlen/det bestilte, bedes du inden 5 dage tage kontakt til os. Jo hurtigere du giver os besked, jo hurtigere kan vi afhjælpe fejlen.

Er der sket en fejllevering, bedes du via "Min side" fortælle os hvilken vare, der er fejlleveret - log på Min side her

 

3.2 Synlige skader / fragtskader:

Når du modtager en leverance og emballagen har tegn på skade, bedes du åbne pakken i overværelse af fragtmanden eller postbuddet. Kan fragtmand eller postbud ikke vente på at pakken åbnes, skal du modtage pakken med forbehold på kvitteringen.

Hvis leverancen viser sig at være beskadiget, skal du nægte modtagelse over for fragtmand/postbud. Fragtmanden/postbuddet sender dernæst den beskadigede vare retur til os. Der kan dog gå flere dage, så derfor skal du straks give os besked på fragtskaden via vores reklamationsformular - husk at notere, at der er nægtet modtagelse. Så kan vi nemlig få sendt en ny vare til dig med det samme.

Ligesom ved fejlleveringer bedes du give os besked inden for 5 dage - helst samme dag.

Såfremt eventuelle skader først opdages efterfølgende (efter leverancen er blevet åbnet), skal du omgående rette henvendelse til os. Emballagen bør i dette tilfælde bevares for eventuel senere besigtigelse.

Ved sager med synlige skader, bedes du via "Min side" fortælle os, hvilken vare der er beskadiget - log på Min side her

 

3.3 Skjulte skader:

Hvis emballagen er intakt ved modtagelse, men produktet alligevel er beskadiget, bedes du også her inden 5 dage melde fragtskaden til VVS-Shoppen.dk.

Følg instruktionerne for reklamation under kundeservice, hvis uheldet er ude.

Ved sager med skjulte skader bedes du via "Min side" kontakte os og fortælle, hvilken vare der er beskadiget - log på Min side her

 

4. Fragtgebyr:

Alle ordrer pålægges ét fragtgebyr inkl. moms. uanset vægt og antal delleveringer. Ordren bliver forsøgt leveret direkte til din dør i hele Danmark (med undtagelse af nogle varer fra producenten Lavabo, som leveres til GLS-pakkeshop).

Læs mere om vores fragtpriser her.
 

5. Returnering af varer (fortrydelsesret):

Du har altid 14 dages returret fra varens modtagelse, når du handler hos VVS-Shoppen.dk. Vi opfordrer til, at du opretter en retursag inde fra "Min side", følge anvisningerne, og derefter sender varen retur til vores adresse.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

VIGTIGT:  

For at du kan få refunderet dit køb, er der nogle få retningslinjer, du skal overholde:
- Varen skal fremstå i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

- Du må ikke skrive eller sætte tape direkte på selve originalemballagen.

- Originalemballagen skal være intakt.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

VVS-Shoppen.dk
Søren Nymarks Vej 15
8270 Højbjerg

Vigtigt: Du får en hurtigere ekspedtion, hvis du gør følgende:

- Pakker returvaren i originalemballagen ind i en forsendelseskasse/ekstra lag pap/bobleplast
- Vedlægger en kopi af ordrebekræftelsen eller blot en seddel med dit ordrenummer i pakken til os

Opfylder du disse ting ved returnering af en vare, så kan vi behandle sagen så snart vi modtager den. Og dermed give dig penge tilbage med det samme. Normal behandlingstid på disse sager er cirka 1 uge fra tidspunktet, du sender varen retur.

Opfylder du ikke de ovenstående punkter, kan vi ikke garantere, at du får pengene retur da varen i så fald ikke er i væsentlig samme stand som da du modtog den.

Det er dit ansvar at sende varen retur ved fortrydelsesret. Bliver varen beskadiget i fragten fra dig til VVS-Shoppen.dk, så giver vi ikke penge tilbage. Hvis din forsendelse bliver fragtskadet på vej til os, er vi selvfølgelig behjælpelig med billedmateriale på skaden.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Din omkostning når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

Dine forsendelsesomkostninger ved returneringen af varen refunderes ikke. Hvis du sender hele din ordre retur til os, fører vi også det oprindelige fragtgebyr på ordren retur til dig.

BEMÆRK: alle returforsendelser, der sendes til VVS-Shoppen.dk UFRANKO eller efterkrav, afvises.

OBS: På varer der bliver specialfremstillet (på specialmål eller lignende) eller varer som udelukkende produceres på baggrund af din specifikke ordre, der frafalder de 14 dages fortrydelsesret. 

Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere, hvis du via "Min side" fortæller os, hvilken vare du vil sende retur - log på Min side her..

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Nægter du modtagelse af varen, så træder fortrydelsen kun i kraft, såfremt du informerer os om den nægtede modtagelse.

 

6. Reklamation:

VVS-Shoppen.dk yder 24 måneders reklamationsret på alle produkter i varesortimentet jf. bestemmelserne i købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget. Skulle en vare leveret af VVS-Shoppen.dk mod forventning gå i stykker inden for den 2-årige reklamationsperiode, repareres eller erstattes denne vederlagsfrit. Dette er i midlertidig ikke tilfældet, hvis defekten kan relateres til groft misbrug eller betjeningsfejl fra brugerens side. Kontakt altid VVS-Shoppen.dk ved reklamation af en vare. Alle udgifter kunden måtte have til demontering/nedtagelse samt montering igen af den defekte vare, afholdes af kunden.

Rimelige porto-omkostninger, forbundet med returneringen af fejlleverancen eller de fejlproducerede varer, betales af VVS-Shoppen.dk

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

VVS-Shoppen.dk
Søren Nymarks Vej 15
8270 Højbjerg

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Ved reklamationssager bedes du via "Min side" fortælle os, hvilken vare der har produktfejl - log på Min side her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Når du sender varen retur, skal du altid sørge for at  få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang
 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus
 
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
 
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

7. Håndtering af personoplysninger:

For at du kan indgå aftale med os på VVS-Shoppen.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og servicere dig ved senere henvendelser.
 
Oplysningerne vil kun blive brugt i VVS-Shoppens servicering over for dig. 
 
Personoplysningerne registreres og beskyttes hos Scandinavian Comfort ApS udelukkende med henblik på at kunne servicere dig med din ordre. Du kan når som helst få oplyst hvilke informationer vi har registreret på dig, ligesom du kan få alle de pågældende oplysninger slettet. Vi er dog forpligtet til at gemme grundlæggende ordreoplysninger i 5 år jf. bogføringsloven.
 
Direktøren og de ansatte i Scandinavian Comfort ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
 
Den dataansvarlige på VVS-Shoppen.dk er Anders Engrob Birkmose.
 
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
 
Oplysninger afgivet til VVS-Shoppen.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
 
Som registreret hos Scandinavian Comfort ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Derudover har du også ret til at kontakte Datatilsynet direkte, hvis du mener at opleve brud på datasikkerheden hos VVS-Shoppen.dk. Disse rettigheder har du jf. bestemmelserne i Persondataforordningen.
 
Henvendelse i relation til dine personoplysninger rettes til Scandinavian Comfort ApS via e-mail: [email protected].
 

Cookies

På VVS-Shoppen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på VVS-Shoppen.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give os et  billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades m.v.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere VVS-Shoppen.dk.

Yderligere information

Åbningstider telefon
og chat

Telefon:

Mandag til Onsdag:

kl. 10:00 til 15:00

Torsdag:

kl. 10:00 til 14:30

Fredag:

kl. 10:00 til 14:00

Telefonen er lukket mellem kl. 12:00 og 13:00

 

Chat:

Mandag til Onsdag:

kl. 8:00 til 15:30

Torsdag:

kl. 8:00 til 15:00

Fredag:

kl. 8:00 til 14:30

OBS: Kontoret har lukket i påskens helligdage. Alle ordrer ekspederes som normalt efter påske.

 
Firmaoplysninger
Søren Nymarks Vej 15
8270 Højbjerg
Cvr nr.: 28 33 18 94
[email protected]
Telefon: 87 37 40 30
Juridisk firmanavn:
VVS-shoppen.dk ApS
Etableringsår: 2005

Bankoplysninger
Bank: Nordea
Reg.nr. 2211
Konto: 5367 513 588
IBAN: DK8320005367513588
Swift: NDEADKKK
- eller -
Send en email nu

 


 
VIND Gavekort på 1000 kr! Ny vinder hver måned
Tilmeld dig nyhedsbrevet. Vinder for februar måned: Ole V. Larsen
Navn: 
E-mail: